• +45 86 82 37 88
  • Telefontid: Mandag 10-17, tirsdag-fredag 10-15
  • Ekspeditionstid: Mandag 10-17, tirsdag, torsdag, fredag 10-15, onsdag lukket

Coronavirus (COVID-19)

Hos Arbejdernes Byggeforening har vi fokus på at sikre trygge forhold for vores beboere og medarbejdere. Vi følger derfor løbende situationen for tiltag, der kan understøtte Danmarks interesse i at begrænse spredningen af corona (COVID-19).

For at støtte op om myndighedernes anbefalinger gør følgende sig gældende.

Vi er klar til at hjælpe dig

Vi anbefaler dog, at du kontakter os pr. telefon eller mail, hvis du har behov for hjælp eller vejledning.

Vores kontorer i driften og administrationen holder fortsat åbent for personlig betjening, men du bedes kun møde op, hvis det er absolut nødvendigt. Hvis du møder op, skal du huske at benytte mundbind.

Myndighedernes anvisninger omkring god afstand og håndhygiejne skal selvfølgelig overholdes, når vi fortsætter kursen mod mere normale tilstande.

Vi har opsat skilte med anvisninger, der vejleder de besøgende, og for at sikre god afstand, vil der kun være tilladt adgang for max 1-2 personer ad gangen på vores kontorer. På kontorerne er der opsat spritdispensere og plexiglas mellem beboer og medarbejder. Det handler for os om at skabe den bedste tryghed for den enkeltes sikkerhed.

Åbningstider – Drift
Hver dag kl. 7-9

Klik her for kontaktoplysninger for driften

Åbningstider – Administration (lukket mellem jul & nytår)
Mandag kl. 10-17
Tirsdag kl. 10-15
Onsdag Lukket (Telefon kl. 10-15)
Torsdag kl. 10-15
Fredag kl. 10-15

Klik her for kontaktoplysninger

Akutte skader/uopsættelige opgaver

Vores ejendomsfunktionærer og håndværkere vil kun udføre uopsættelige opgaver i dit lejemål. Vi vil her kræve, at du eller andre beboere ikke opholder jer i samme rum som personalet eller håndværkerne.

Vi har generelt bedt vores personale om at holde afstand til alle personer, og vi håber på din forståelse herfor.

Husk at bruge mundbind

Når du besøger administrationen eller vores driftskontorer skal du huske at bruge mundbind.

Vores ejendomsfunktionærer vil også benytte mundbind, hvis de skal ind i dit lejemål og foretage eks. reparationer eller lignende.

Fælleshuse og gildesale

Fælleshuse og gildesale udlejes i henhold til myndighedernes regler for forsamling.
Klik her for kontaktinformationer i forbindelse med udlejning

Må vi bruge vaskeriet?

Ja - alle fælles vaskerier er åbne for beboerne.

Husk at følge Sundhedsstyrelsens regler

• Vask hænder ofte eller brug håndsprit
  • Hold afstand (min. 1-2 meter)
  • Host eller nys i ærmet

Har du brug for hjælp til indkøb i forbindelse med corona?

Ring til Røde Kors hjælpenetværk på tlf. 35 29 96 60, så vil du blive matchet med en lokal frivillig.

Du kan få hjælp til dagligvareindkøb eller afhentning af medicin på apoteket af frivillige fra Røde Kors eller Kirkernes Sociale Arbejde,

• hvis du er i karantæne
  • hvis du selv har valgt at holde dig hjemme pga. alvorlig sygdom
  • hvis du er over 80 år eller er meget påvirket af en kronisk sygdom, og derfor helst skal blive hjemme

Ring til Røde Kors hjælpenetværk på tlf. 35 29 96 60

Må man gerne bruge legepladserne?

Ja - men det skal være sjovt og trygt at lege for alle vores børn. Det er derfor vigtig, at du tager hensyn og sørger for, at I ikke er for mange på legepladsen.

Jeg er i restance med huslejen og er i hjemmekarantæne, hvordan kan jeg betale?

Husleje kan indbetales på følgende måder:

• Overførsel til konto: Reg. 1938, konto 5410242327
    Kvittering skal mailes til info@ab-silkeborg.dk eller afleveres i postkassen Færgegården 1
  • MobilePay på nummer 488827

Det er meget vigtigt, at du anfører dit navn og adresse. Hvis du har behov for vejledning omkring overførsel af beløbet, kan du kontakte os pr. telefon 86 82 37 88.

Huslejen skal være indbetalt inden fristen som står i din rykkerskrivelse (påkravet).

Taler du eller din nabo et andet sprog end dansk?

Nu er det muligt at få de vigtigste udmeldinger om COVID-19 fra sundhedsstyrelsen og den danske regering på flere sprog.

De har også lavet videoer med informationer.

På Mino.dk hjemmesiden findes information på mere end 20 sprog https://mino.dk/covid19/

Eksempelvis

Arabic: https://mino.dk/covid19/arabic/

Engelsk: https://mino.dk/covid19/english/

Farsi: https://mino.dk/covid19/farsi/

Soomaali: https://mino.dk/covid19/soomaali/

Hjemmesiden med informationer på andre sprog er lavet i samarbejde med Novo Nordisk Fonden og BL Danmarks Almeneboliger.

Link til hjemmeside: https://mino.dk/covid19/

Information fra Sundhedsstyrelsen om COVID-19

Sundhedsstyrelsen har udsendt information til alle borgere i Danmark i e-Boks. Se brevet her

I brevet finder du bl.a. relevante link og information om:

1. Hvad skal jeg gøre, hvis jeg får symptomer?
  2. Hvornår skal jeg kontakte læge?
  3. Kan jeg blive testet for COVID-19?
  4. Sundhedstyrelsens råd til alle

Hvis du ved, at et familiemedlem, nogen i din omgangskreds eller din nabo ikke har e-Boks, så print brevet og giv det videre.

Pas godt på hinanden

En million danskere bor i en almen bolig - heraf er omtrent hver fjerde en ældre medborger, som er særlig udsat, hvis de bliver smittet med coronavirus. Det er derfor afgørende, at vi alle udviser samfundssind og hjælper hinanden. Situationen er alvorlig, så lad os alle passe godt på hinanden.

På Sundhedsstyrrelsens hjemmeside finder du gode råd og vejledning: Klik her for yderligere information

Informationerne er baseret på den nuværende viden. Da situationen omkring ny coronavirus hele tiden udvikler sig, opdaterer Sundhedsstyrrelsen deres hjemmeside løbende.

Vi følger naturligvis udviklingen nøje og anbefaler, at alle medarbejdere og beboere følger de opstillede retningslinjer.

Til tops