• +45 86 82 37 88

Husdyrhold

Lejebolig i Silkeborg med husdyr tilladt

Arbejdernes Byggeforening tilbyder flere lejeboliger i Silkeborg, hvor husdyr er tilladt. Vi ved, hvor vigtigt det er for mange at kunne tage deres elskede hund eller kat med sig, når de flytter. Derfor har vi gjort det muligt at have husdyr i mange af vores afdelinger. Ved husdyr tænker vi primært på hund, kat eller indekat. For at finde en lejebolig i Silkeborg, hvor husdyr er tilladt, kan du besøge "Søg bolig". Her kan du se i hvilke afdelinger, det er tilladt at holde husdyr, og hvor mange husdyr, du må anskaffe dig.

Husdyrkontrakt

Når du får et husdyr, skal du oprette en husdyrkontrakt og følge reglementet. Det er dit ansvar at sikre, at dit husdyr ikke er til gene for andre beboere. Bemærk, at nogle afdelinger kan have særlige regler udover dem, der fremgår af husdyrkontrakten. Det er ikke tilladt at holde nogen af de 13 forbudte kamp- eller muskelhunde ifølge hundeloven.

Der kan være forskellige regler afhængig af, hvilken afdeling du bor i. Find husdyrkontrakten til din afdeling under menupunktet "Husorden".

Klager

Hvis du oplever problemer med husdyr i din afdeling, anbefaler vi først at tale med ejeren af dyret. Hvis problemet fortsætter, kan du indsende en skriftlig klage til vores kontor. Se vores klagevejledning for yderligere information.

Husdyr - JA eller NEJ

Som beboer har du indflydelse på, om der må holdes husdyr i din afdeling. På det årlige afdelingsmøde, som typisk finder sted i august/september, kan du stille forslag om husdyrhold. Beslutningen træffes ved en demokratisk afstemning.

Servicehund er altid velkommen

Servicehunde er altid velkomne, selv i afdelinger hvor husdyrhold normalt ikke er tilladt. Hvis en beboer har behov for en førerhund eller en specialtrænet servicehund, kan der søges om dispensation. Ansøgning om dispensation skal sendes skriftligt til vores kontor.

Dyr i bur

Som udgangspunkt er det tilladt at have dyr i bur i din lejlighed, medmindre der er specifikke forbud i din afdeling. Dyrene må dog ikke være til gene for andre beboere eller forringe lejligheden.

For yderligere information eller spørgsmål omkring husdyrhold i vores lejeboliger i Silkeborg, er du altid velkommen til at kontakte os.

Til tops